Sunday, March 6, 2016

Duhai hati...

Duhai hati, bertahanlah
Sekalipun berkali telah kau terluka
Duhai hati, bersabarlah
Jangan sesekali kau mengalah
Duhai hati, kuatlah
walau berkali kau diduga
Duhai hati, tabahlah
Kerana semuanya akan berubah
Duhai hati, percayalah
Aku takkan berputus asa



Meskipun beribu kali kau tersakiti,
Sekalipun dugaan datang tanpa henti
Aku takkan sesekali menyerah diri
Kerana sesungguhnya aku yakin pada Allah
Setiap perancangannya adalah yang terbaik
Mungkin sekarang kita menderita tapi...
Kebahagiaan akan muncul di penghujungnya.
Setiap luka itu pasti ada ubatnya
Aku mohon tetap kuat kerana aku tahu kau tidak selemah itu
Hati, berilah aku peluang untuk menjadi yang terbaik
Aku tak mampu berjanji yang kau tidak akan disakiti lagi
Tapi aku akan sentiasa ubati setiap kesakitan yang kau rasa.
Kau tidak akan pulih sepenuhya dalam masa yang singkat
Tapi kau akan peroleh kekuatan untuk harungi dugaan seterusnya.
Ya Allah, kuatkan hati-hati kami,
Sesungguhnya kami insan yang lemah,
Dan dengan kekuatan dariMu kami akan kuat
Walaupun berkali kami tersakiti,
Kerana kami sedar disebalik setiap ujian itu tesisip kekuatan
Untuk kami teruskan hidup ini dimasa akan datang

No comments:

Post a Comment